Hľadal kňaza pre Slovákov v Chicagu

Náš zosnulý priateľ, brat, ktorý neustále pomáhal, mi raz povedal, že v tomto živote musíme zanechať stopu. On ju zanechal obrovskú, všetkými duchovnými a kultúrnymi aktivitami, a predovšetkým myslením i konaním v prospech blížneho. Vždy chcel pomôcť druhému, aj na úkor seba samého. Keď som s ním robil posledný novinársky rozhovor, povedal mi, že túži pomôcť Slovákom v Chicagu, ktorí potrebujú slovenského kňaza. Všetci, ktorí sme zosnulého Ondríka Bindera poznali, sme zaviazaní žiť tak, ako on. Poznať tohto človeka, ktorý je dnes už svätým, je záväzok aspoň čiastočne pokračovať v jeho bohatom živote a diele. Poslednou prosbou, ktorú mi dal, bolo napísať rozhovor s ním a publikovať ho. Preto v súlade s jeho vôľou aj do tohto príspevku posúvam časť z tohto rozhovoru. Celý svoj pokorný a obetavý život túžil pomáhať druhým. V prvom rade myslel vždy na druhých. Bol antisebec zameraný na dobro druhého. Bezkonfliktný, obetavý a maximálne pokorný človek. Aj keď ho osočovali, útočili na neho, on to s úsmevom pokorne znášal. A obetoval za dobro druhých. Interview bolo práve o jeho ceste do Chicaga. Práve slovenskej komunite v tomto meste chcel pomôcť vyslaním slovenského kňaza na dlhodobú misiu. Netušil som, že to bude posledný rozhovor, ktorý som s ním urobil. Duchovne bohatý život Ondríka sa nedá dostatočne opísať ani v celej knihe, nie to v krátkom príspevku. Ondrík bol pokorný, obetavý, človek modlitby, človek pomoci a až roztrhania sa pre dobro druhých. Tu je jedna z viet, ktoré Ondrík v rozhovore povedal: „Najlepší by bol rehoľník, teda kňaz, ktorý je členom rehole. Tento rehoľník by dal všetkých Slovákov v Chicagu dokopy. Málo Slovákov bolo na omši, napriek tomu, že bola slovenská. A čo ma ešte prekvapilo, bol otec arcibiskup Sokol, ktorý celebroval svätú omšu. Mal som veľkú milosť, že som mohol ísť na sviatosť zmierenia práve k nemu. Toto bolo pre mňa milé prekvapenie a povzbudenie.“ Milí čitatelia, ak by ste o vhodnom kňazovi vedeli, dajte mi vedieť cez moju spisovateľskú web-stránku. Ondrík, keď si tak veľmi pomáhal blížnym na zemi, v našom krehkom živote, o čo viac nám budeš pomáhať orodovaním v Nebi. Táto pomoc je obrovská a my Ťa o ňu prosíme a ďakujeme.

PhDr. Michal Albert, PhD., spisovateľ a ekoaktivista

 

Spovede Toronta Naru